söndag 22 mars 2015

Ravenous 3.7 - Wren & smutset

Allting har gått väldigt snabbt. Jag hann inte ens med födseln av min första son! Theresa var borta när jag kom hem från jobbet. Jag hade aldrig kunnat tro att det var just att föda hon höll på med.


Så jag blev helt förskräckt när hon kom hem med ett barn senare den eftermiddagen. Hon langade över honom till mig och sade att hon behövde ett långt bad.





Det är en helt bedårande liten son jag har skapat. Titta bara på honom! Så liten och go. Vi har bestämt oss för att han ska få heta Wren.


Som den perfekta pappan jag är tog jag hand om Wren hela första natten. Theresa spenderade resten av kvällen i badet, men det är förståeligt. Det måste ha varit jobbigt att föda. Och utan mitt stöd... Att hon ens klarade det, är jag förvånad över.





Men det är lagom läskigt att vakna mitt i natten av att mormor Louranda hyssjar på Wren. Jag blir skräckslagen! Visst, jag borde vara van vid att de kommer tillbaks från det döda, men det är inget jag uppskattar.


Jag vevad förtvivlat med händerna mot henne och bad henne sluta. Hon bad mig att hålla truten medan hon tog hand om den lille. Tydligen visste jag ingenting om barn och borde vara glad för att hon orkar bemöda sig att hjälpa.


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...




Theresa har faktiskt blivit väldigt otrevlig. Hon tjatar på mig att fixa det ena och det andra. Jag föreslår att hon skulle kunna laga något av allting som går sönder själv, men då tycker hon att jag är idiotisk.


"Tror du JAG skulle riskera mitt liv och min hälsa för att laga massa saker här i huset?! Jag är faktiskt mamman till ditt barn! Wren behöver mig! Jag kan faktiskt skada mig med alla de där verktygen."




Om hon då faktiskt tog hand om Wren, tänkte jag. Hon ammar honom då och då, men egentligen verkar hon bara tycka att han är jobbig. Jag verkar definitivt ha huvudansvaret över vår son. Jag skulle behöva vila lite mellan varven då jag faktiskt jobbar varje dag.


Theresa går bara hemma. Jag vet inte vad hon pysslar med då Wren alltid skriker när jag kommer hem?




Eftersom saker inte är de bästa mellan mig och Theresa just nu har jag tagit upp kontakten med Louise. Hon är alltid glad och har ett härligt temperament. Jag såg henne från fönstret häromdagen och blev så glad att jag sprang över vägen för att fånga henne i en lång kram.


Hon undrade ifall hon kunde komma förbi lite senare samma dag. Självklart fick hon det! Hon gav mig en flörtig blick och jag kunde ana vad hon hade i kikaren.





Jag hade tagit på mig min extra goda parfym och väntade mig en het stund med Louise. Vi hade haft några heta stunder tidigare, och jag tackade verkligen inte nej till fler. Vi började kyssas redan i hallen men sprang snabbt upp i sovrummet.


Det dröjde inte länge innan vi inledde ett helt fantastiskt myspys. Jag glömde bort tid och rum och missade helt att Theresa stod och tittade på.




Efter vi hade klätt på oss såg jag henne, till min stora förskräckelse. Det här skulle inte hon se! Jag fick världens utskällning. Jag föreslog att hon inte skulle vara i samma rum när jag myspyste med andra, det kan jag förstå blir jobbigt. Men hon blev bara ännu mer rasande och sa att jag inte borde myspysa med någon annan än henne.


Vad menade hon? Var det någon slags deal vi gjort upp?





Theresa sov på soffan den natten. Sängen var i för sig ockuperad av mig och Louise, men det kändes lite tråkigt att hon hade tagit så illa vid sig. Jag menade inget illa!


Det är väl självklart. Att jag ska få äta av kakan och ändå ha den kvar?




Nästa morgon satt jag och åt frukost med Louise. Jag undrade när Theresa skulle komma ner och göra oss sällskap. Jag hoppades verkligen inte att hon var sur över det här. De kan väl samsas om mig? Jag räcker till dem båda!


Louise frågade mig om det var okänsligt av henne att sova över och stanna kvar här, med tanke på hur Theresa reagerat. Men jag sade att det var helt lugnt. Theresa skulle inte alls ha några problem med det här!





"Jaha. Om du ändå ska vara kvar här så kan du göra lite nytta. Se så, plocka ihop tallrikarna och diska dem noga! Så smutsig som du är och med tanke på allt smutsigt du gör med min fästman så behöver du lära dig lite hyffs. Tycker du inte? Du kommer aldrig bli ren, men disken blir."




Jag skulle precis förklara för Theresa att hon inte behövde vara så hård mot Louise då hon sken upp i ett brett leende. Vilken tur, de hade löst problemen! Nu kunde vi återgå till att vara vänner allihopa.


Men då fick jag veta något jag inte alls hade räknat med. Theresa var gravid igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar