fredag 27 mars 2015

Ravenous 3.19 - Förenad med min sanna kärlek

Det var en speciell dag. Jag sprang några kilometer på löpbandet för att värma upp. Idag skulle jag visa mina riktiga känslor för Theresa!


Elin var ovetandes än. Jag ville inte ta diskussionen med henne förrän jag visste vart jag hade Theresa.





Hon kom över senare och vi satt och pratade och spelade schack i flera timmar. Jag berättade tidigt vad jag kände för henne. En sådan kärleksförklaring hade jag aldrig gett till någon. Inte ens vid altaret hade jag menat något så mycket som nu.


Jag gav henne röd ros för att visa min uppskattning. Efter ett tag kom Valentina och gick emellan... Hon var Louise dotter och gillade antagligen inte att jag blandade in Theresa igen i den här smörjan.






Efter dagens lyckade möte med Theresa kände jag att det inte var annat än rätt att berätta för Elin om mitt beslut. Mitt livs beslut! Jag bad Tyson lämna vardagsrummet och Elin förstod direkt att det var något allvarligt jag ville prata om.




"Men Xerxes. Tror du inte att jag har vetat det! Ända sedan hon kom på din 20-års fest visste jag. Att hon är den kvinna som alltid kommer vara nummer ett för dig. Det är lugnt. Vi har haft några fina år ändå."


"Men... Är du inte sur? Jag har ju varit med dig hela tiden när jag egentligen älskat någon annan?"


"Äh, fick de barn med dig så ville jag också ha! Du har gett mig två fina söner. Jag är tacksam."







Samtalet med Theresa gick enklare än jag någonsin kunnat anat. Så det hade märkts så tydligt, att Theresa var den jag älskade mest!


Jag började berätta för mina döttrar och söner. De alla tog det olika. Planen var att Theresa skulle flytta in igen, men att Elin skulle bo kvar tills hon hittade bostad. Uma var överlycklig. Hennes mamma skulle ju bo med oss igen!



Dagen jag berättade för Tyson växte han upp till tonåring. Det var en ganska arg reaktion på det hela. Han blev rasande arg och vägrade prata med mig de kommande dagarna. Han hade knappt lärt känna sin riktiga mamma och såg istället Elin som en.


Sönerna verkar ta dessa beslut hårdare än döttrarna i den här familjen.





Han skällde ut Theresa efter noter och tyckte att hon sabbade den här familjen. Var det någon som hade sabbat den här familjen så var det jag, det visste jag nu. Mina barn hade fått gå igenom alla möjlig konstiga byten mellan mina kvinnor.


Men nu var det bara en kvinna som gällde, på heltid. Och det var Theresa.




Samma dag Theresa flyttade in var det hennes tur att bli gammal. Hon var så vacker! Aldrig att hon skulle bli mindre av en skönhet för att hon fick rynkor.


Det var en sådan lättnadens känsla att jag nu skulle få spendera min sista tid i livet med den kvinna jag älskade allra mest.





Men jag visste inte vad jag skulle göra med Tyson. Han fortsatte skälla ut Theresa och jag fick ge honom utegångsförbud mer än tre gånger. Ni skulle bara hört vilka ord han kallade henne... Och framför Samael. 




Fastän Remus är yngst verkar han minst påverkad av dramat. Han håller sig gärna på rummet framför kemibänken. Kul att den äntligen kommer till användning! Valentina använde den några gånger när hon var barn, men annars stod det mest och dammade...




Jag och Uma kämpar på med våra jobb. Jag har sagt på skoj att det är bäst hon tjänar in så många extra stålar hon kan, eftersom jag går i pension snart. Jag har inte tänkt att jobba för evigt. Lite lugn och ro måste jag få innan jag lämnar jordelivet.





Jag funderar över det dag och natt, men jag tror att jag har bestämt mig. De är ju så många, mina barn, men jag måste välja en. Trots att Valentina alltid kommer vara pappas flicka är hon alldeles för omogen för att föra den här familjen vidare. Jag vet inte om jag lever då alla pojkar växer upp, så det är Uma som står som första kanditat.


Går allt som jag vill blir hon nästa fackelbärare!



1 kommentar:

  1. Jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han lämnade mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ca 7 år nu. Vi är lyckligtvis gift med två barn, en pojke och en tjej. För 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man ser någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen, Ibland går han ut och kommer inte ens tillbaka hem i ungefär 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till detta problem men allt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa brutna relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och berättade för mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och han gjorde en stavning för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och ber om ursäkt för de fel som han gjorde och lovar att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj lever tillsammans lyckligt igen. Allt tack till Dr OGUNDU. Om du har något problem kontakta honom och jag garanterar dig att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Skicka honom till: drogunduspellcaster@gmail.com
    1. Ta med din pojkvän tillbaka
    2. Ta med din man tillbaka
    3. Ta med din fru tillbaka
    4. Ta med din flickvän tillbaka
    5. Vinn lotteri
    6. Främjande på kontor
    7. hjälpa dig att bli gravid, om du letar efter livmoderns frukt
    8. Fullständig bot av någon form av sjukdom
    9. äktenskapsengagemang och så många fler.

    SvaraRadera