tisdag 17 mars 2015

Ravenous 3.2 - Den vackraste skönheten


Äntligen fick jag träffa Theresa igen. Självsäker som jag är gick jag direkt hem till henne och knackade på. Jag är ingen stalker eller så, men jag hade sett vart hon bodde. 


Hon bjöd in mig och verkade inte vara sur på mig eller så. Theresa var ju mycket mognare än Elin. Klart hon inte skulle tro på hennes struntprat!




Vi satt och pratade och hade det riktigt trevlig i hennes kök. Jag skulle precis lägga in några stötar då hon bad mig vänta här. Vad skulle hon göra? Hon skulle väl inte komma ut i supersexiga underkläder eller någonting?!


Hon kom aldrig tillbaka. Efter två timmars tålmodigt väntande gick jag hem. 





Väl hemma hade min dator pajat. Jag undrade om mamma hade varit vid den. Hon har en egen! Som dessutom är tusen gånger bättre än den här. Hon är värsta programmeraren, så jag förstår väl henne i för sig. Det är rätt coolt att hon har skapat så många spel. 





Mamma har alltid varit bra på att laga mat, men nu börjar jag tvivla på henne. Det var bara tur att jag kom ner från trappen efter hon lämnat en panna på spisen helt obevakad och gått och lagt sig.


Måste jag seriöst dras med en senil gamling nu också?!




Jag är riktigt intresserad av affärer och försäljning. Det går bra på jobbet och jag har fått två befordringar. Jag tror chefen gillar mig! Jag är så peppad att jag har börjat snickra ihop egna grejer hemma. Inget stort än så länge, men några prydnader och så. Det kommer säkert ge bra pengar.


Nästa grej blir en stol. Den kommer bli grym!




Jag hade funderat mycket på Theresa men inte haft tid att kontakta henne igen. Jag menar, hon gick ju bara iväg. Det var väl antagligen en diss?


Men så en dag stod hon plötsligt utanför dörren. Den vackraste skönheten i världen. Nu skulle hon äntligen vara innanför mina väggar igen... Den här gången var jag ingen tonåring längre. Nu skulle det tända till!





Jag hade sett henne äga på schack i parken tidigare. Jag tog direkt tillfälle i akt att utmana henne i ett parti. Hon var så bländande vacker att jag tappade bort mig hela tiden. Jag som varit duktig på schack ända sedan barnsben!


Hon skrattade förföriskt och jag lät henne vinna.




Som planerat föll hon ordentlig för min charm och vi kysstes. Det var ett helt fantastiskt ögonblick som jag aldrig kommer glömma.





Inte myspyset vi hade uppe i mitt sovrum senare heller... En äldre, ursnygg, erfaren kvinna! Kunde det här vara tjejen i mitt liv? Den rätta? Hon som skulle bära mina barn?





 Nästa morgon skyndade jag mig ner för att göra i ordning frukost åt Theresa. Jag är gentleman, trots att jag föredrar flera damer! I köket såg jag mamma stå och samtala med min döda mormor. Hur pinsamt fick det bli?


Jag skrek åt dem båda att hålla sig undan. Jag hade ett bombnedslag där uppe och jag ville inte att hon skulle behöva bevittna någon galen spökscen! Det är creepy som det är att mormor fortfarande är involverade i våra liv.




Men att mormor skulle ha en fin gravplats var det ingen snack om. Mamma hade inte haft råd med det under hennes tid, men nu med mina pengar kunde vi ordna en fin liten kyrkogård. Vad jag förstod ville mamma vara säker på att hon hade en fin plats att ligga på när hon dog.


Hon verkade inte lita på att jag skulle ordna det åt henne?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar