söndag 1 mars 2015

Ravenous 2.5 - Jonas flyttar in

Hej Journalen. Jag är verkligen uppe i det blå! Jonas har ringt mig innan jobbet varje morgon för att önska mig en bra dag. Han är helt underbar. Aldrig trodde jag att kärlek kunde vara såhär. Helt lyckligt och problemfritt!





Datorn har fått flytta in på mitt rum. När mamma sov passade jag på. Det är jag som behöver den och det vet hon! Jag fick inget klagomål. Istället började hon komma in på nätterna när jag sov för att titta på Surfaräggplantsgrodan.


Sedan går hon in på nätterna för att trolla forumen också. Verkligen läskig mamma som sitter uppe hela nätterna och trollar forumen... Undrar vad hon skriver. Vill jag ens veta?






Jag försöker att utveckla hemmet till mitt eget hela tiden. Det går bra på jobbet och jag har inte mycket att klaga på! Har till och med fått in så mycket pengar att jag har kunnat bygga till ett vardagsrum. Inte mycket att skryta om än, men det blev riktigt bra med TV:n och väggklockan jag fått som belöning från jobbet.



Det har hänt något ännu större än att jag har blivit kär. Jonas har flyttat in!! Socialt tafatt som jag är försökte jag haspla ur mig frågan. Jag sa fel ord flera gånger och han fick fråga om det var flytthjälp jag behövde.

Så var inte fallet och till min stora lycka svarade han ja! Han ville flytta in! Han ville mer än gärna komma ifrån sina rumskompisar. Jonas trivs redan så bra hemma hos mig. Jag vill inte önska min mamma döden, det kommer ärlig talat kännas väldigt overkligt när hon är borta, men jag längtar tills då vi kan starta vårt egna liv ifred.





Jag uppmuntrade honom samma kväll till att söka ett nytt jobb. Han var bra mycket mer än en städare, det visste jag! Som tur var fanns det ett jobb ledigt inom affärer. Det skulle nog passa honom jättebra.


Han skulle ha sin första arbetsdag redan nästa dag och allting kändes så perfekt. Vi sov inte särskilt mycket den natten i för sig. Inte så smart kanske.




Jonas verkar ha sådan energi. Vi är verkligen olika varandra, sådan morgonmänniska som han är! Trots de få timmarna sömn var han uppe långt innan mig och diskade och gjorde snyggt i köket. Jag är så tacksam över att han är så hjälpsam. 


Jag gav en stor lycka-till-puss innan han gick iväg till jobbet. Själv börjar jag alltid lite senare på morgonen.




Ofta finner jag mamma i köket pratandes med taklampan. Jag vet inte vad jag ska göra... Demonerna hit och demonerna dit, det är ändå störande! Måste hon göra det så uppenbart? Jonas bor ju faktiskt också här nu. Jag ser henne som en gäst i mitt hem och inget annat.




Men, ja. Jonas har antagligen redan märkt hur mamma är. Det är pinsamt. Hon går runt i spetsunderkläder och knådar på lerklumpen. Varför? Finns det ingenting vettigare att göra på äldre dar? 


Mamma å andra sidan klagar på Jonas. Ibland när jag suttit och programmerat har jag bokstavligen hört henne skrika åt honom att inte leka med maten. Aldrig att Jonas skulle leka med maten! Han är en gentleman, min stora kärlek och inget annat. 





Mitt programmerande går förresten suveränt. Jag har kommit åt hela tre fonder att hacka, OCH mitt arbetsbetyg! Det känns lite vågat att hacka mitt egna arbetsbetyg, faktiskt. Jag började lite härom dagen, men slutade tvärt. Tänk om de skulle komma på mig? De är ju trots allt lika smarta som jag där borta.

Dessutom är det roligare att hacka Lothario-fonden. För att inte tala om att skapa virus. Det om något är tillfredsställande!





Jag börjar dessutom bli bättre i köket. Mina klumpiga tonårsdagar är förbi! Matlagningen går på ett kick. Jag gör till och med flörtiga hjärtkakor då och då. Med jättegod hallonfyllning. Jonas älskar dem. Och ja, jag vågar nog påstå att jag älskar honom!




Dessutom finner vi alltid tid för mys. Jag har ingen plan på att bli gravid. Jag menar, jag vill inte ha ansvar över ett annat liv. Hoppas inte att Jonas vill ha barn. Jag brukar hoppas på det bästa helt enkelt. Det är nog inte lika enkelt att bli gravid som man kan tro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar